You are here

F47

Please add a search word

T= Testimonium  F= Fragmentum  E=  Επιγραφή / Inscription

Athen. 11, 478b

   ΚΟΝΩΝΙΟΣ1. Ἴστρος ὁ Καλλιμάχος2 ἐν πρώτωι

  Jac., Mein. (adnot.); vel Siebelis; num ἐν πρώτωι ?" href="#footnote3_00rtqt7">3> (?) Πτολεμαΐδος τῆς ἐν  Αἰγύπτωι πόλεως γρά-

3 φει οὕτως· «κυλίκων Κονωνίων ζεῦγος καὶ Θηρικλείων χρυ-

   σοκλύστων ζεῦγος

  1. 1 Κονώνειος, et 3 Κονωνείων Meineke, prob. cett.: κονώνιος, et 3 κονωνίων codd. ‖
  2. Καλλιμάχειος Mein. et cett., Καλλιμάχιος Musurus: Καλλίμαχος codd.
  3. 2 Περὶ> Jac., περὶ> Mein. (adnot.); τῶν περὶ> vel ἐν τῶι περὶ> Siebelis; num ἐν πρώτωι Ἀποικιῶν περὶ>?
Ἀθήν. 11, 478b

ΚΟΝΩΝΕΙΟΣ. Ὁ Ἴστρος ὁ Καλλιμάχειος στὸ πρῶτο βιβλίο

<Περὶ> (;) Πτολεμαΐδος τῆς Αἰγυπτιακῆς πόλεως γράφει τὰ

ἑξῆς: «κυλίκων Κονώνειων ζεῦγος καὶ Θηρίκλειων ἐπιχρυσωμένων

μέσα ζεῦγος».


[Ἡ διόρθωση τοῦ Καλλίμαχος τῆς χειρόγραφης παράδοσης τοῦ κειμένου σὲ Καλλιμάχειος εἶναι εὔλογη. Πρόβλημα παραμένει ἂν πρέπει νὰ συμπληρωθῆ τὸ κείμενο μετὰ τὸ ἐν πρώτωι, καὶ πῶς. Ἔντονη ἔχουμε τὴν ὑποψία πὼς ὑπονοεῖται τὸ ἔργο Αἰγυπτίων Ἀποικίαι: ἀποσπ. 43-46.]

Σχόλια: 

ΠΕΡΙ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΟΣ (?)
Ὁ λόγος εἶναι ἀναμφίβολα περὶ Πτολεμαΐδος (βλ. RE σ.λ., M. Treilder), τῆς πόλεως ποὺ ἵδρυσε ὁ Πτολεμαῖος Α΄ ὁ Σωτὴρ στὴν Ἄνω Αἴγυπτο (Στράβ. 17.1.42, ΙΕΕ Δ΄ 224), καὶ ἀναφέρεται πιθανῶς στὸν κατάλογο ναοῦ ἢ σὲ ἀφιερωματικὰ δῶρα σ' αὐτόν (Jacoby 651/519 [μὲ παραπομπές], γιὰ τὸ ὅλο θέμα)· ἂν ὄντως πρόκειται γιὰ εἰδικὸ Περὶ Πτολεμαΐδος ἔργο (πεζὸ κατὰ τὸν Jacoby ὅ.π. καὶ 625, πβ. Susemihl GGLA Ι. 625 σημ. 528, βλ. καὶ ἀνωτ. σημ. στὸ κριτ. ὑπόμν.), τὸ ἐν πρώτωι (στ. 1) ὑποδηλώνει πὼς αὐτὸ ἀποτελοῦνταν ἀπὸ δύο τοὐλάχιστο βιβλία. Μὲ ποιάν ἀφορμὴ ὁ Ἴστρος ἀσχολήθηκε μὲ τὸ θέμα (βλ. Jacoby ὅ.π. καὶ 501 σημ. 8), παραμένει ἀμφίβολο.
   Περὶ κυλίκων Κονων<ε>ίων καὶ Θηρικλείων γίνεται καὶ ἀλλοῦ λόγος στὸν Ἀθήν. (486c Κονώνειοι αἱ ὑπὸ Κόνωνος ποιηθεῖσαι / 467d κ.ἀ., βλ. καὶ κατωτ. σχόλ. στὸ F59). Βλ. καὶ LSJ9 σ.λ. Κονώνειος: "of Conon", μὲ παραπομπὴ καὶ σὲ ἐπιγρ. τοῦ 3 π.Χ. αἰ., καὶ σ.λ. Θηρίκλειος: "made by Thericles, a famous Corinthian potter" (LSK «πεποιημένος ὑπὸ Θηρικλέους, περιφήμου Κορινθίου κεραμέως»), μὲ παραπομπὴ καὶ σὲ ἐπιγρ. τοῦ 3ου αἰ. π.Χ. καὶ σὲ Κυπριακὲς ἐπιγρ. (Suppl.): "also sp. Θυρεικλεῖος Kafizin 40, 41, 46"· βλ. καὶ ΑΚΕΠ Ε΄ 48, ὅπου θυ[ρ]είκλειον (καὶ σημ.: "θυ[ρ]εικλεῖον Mitford"), καὶ 272, ὅπου ἡ σημ. «Τὸ ἐπίθετο Θηρίκλειος σημαίνει καμωμένος ἀπὸ τὸν Θηρικλέα, τὸν περίφημο ἀγγειοπλάστη τοῦ 5/4 αἰ. π.Χ. (Ἀθήν. 11, 470 κἑ.). Ἐδῶ ὅμως σημαίνει ἀγγεῖο μεγάλης ἀξίας κατὰ τὸ πρότυπο τῶν Θηρικλείων» (Kafizin = The Numphaeum of Kafizin: The Inscribed Pottery, T.B. Mitford, New York 1980· βλ. καὶ τὸ σχετικὸ ἄρθρο τοῦ Κυρ. Χατζηιωάννου "Kafizin and the Cypriot Dialect", RDAC 182σσ. 254-59 / Διασπ. Γ΄ 77-85).