You are here

F11a

Please add a search word

T= Testimonium  F= Fragmentum  E=  Επιγραφή / Inscription

Philod. De piet. N 247 Va 23 + 242 Va 24-30 + 247 Vb 1-3

1,2Τοὺς |24 [δὲ Δι]οσκούρους | [καὶ τ]ὸν Ἡρακλέα |26 [καὶ] τετε-

λευτη|[κέ]ν̣αι φησί. Κάστο[ρα δ]ὲ ὑπὸ Εἴδα3 τοῦ [Ἀφα]ρέως

κατη{ι}[κοντ]ίσθαι γέγρα|1φεν ὁ [τὰ Κύπρια] |2 πο̣ήσα[ς καὶ

Φερεκύ]|δης ὁ Ἀ[θηναῖος (FGrH 3 F 165).

  1. [Vid. A. Henrichs, ZPE 15 (1974) 304 et Cron. Erc. 5 (1975), 11; vid. etiam Cypr. fr. 14 Da., 15 Be., 17 We.]
  2. 1-4 N 242 Va 24-26 suppl. Schobert, 27-30 Bücheler; N 247 Vb 1 suppl. Dietze, 2-3 Nauck (teste Davies).
  3. 2 Ἴδα vulg.
Φιλοδ. Περὶ εὐσ. N 247 Va 23+242 Va 24-30+247 Vb 1-3

Οἱ Διόσκουροι καὶ ὁ Ἡρακλῆς1 προσθέτει (αὐτὸς) ὅτι ἔχουν ἀποθά-

νει. Ὁ δὲ Κάστορας ἀπὸ τὸν Ἴδα τὸν γιὸ τοῦ Ἀφαρέα ὅτι ἔχει

κτυπηθεῖ μὲ ἀκόντιο ἔχει γράψει αὐτὸς ποὺ σύνθεσε τὰ Κύπρια

καὶ ὁ Φερεκύδης ὁ Ἀθηναῖος.

  1. [Τὸ παπυρικὸ κείμενο ἔχουν συμπληρώσει ἱκανοποιητικὰ οἱ Schobert, Bücheler, Dietze καὶ Nauck (βλ. Davies). – Ἰδιαίτερα ἀξιοσημείωτη εἶναι ἡ παρουσία τοῦ Ἡρακλέους στὴν Κυπριακὴ λατρεία καὶ τέχνη (βλ. κατωτ. σχόλ. στὸ χωρίο).]
Σχόλια: 

1 κἑ. Βλ. ἀνωτ. σχόλ. στὸ F11, πβ. F6, F7, F9, F10. Βλ. ἐπίσης ΕλλΜ1 Γ΄ 214 κἑ. (μὲ παραπομπὴ στὶς ἀρχαῖες πηγές), κ.ἀ. Γιὰ τὸν Ἡρακλέα καὶ τὴν ἔντονη παρουσία του στὴν Κυπριακὴ λατρεία καὶ τέχνη βλ. Καραγιώργη ΕΘΗρΑΚ2 σσ. 39-60, 68-89, κ.ἀ. (βλ. Εὑρετήρια), μὲ πάμπολλες ἀπεικονίσεις, καὶ ἐδῶ Εἰκ. 26.1, 27.2, 105 καὶ 128. Γιὰ ἄλλες μνεῖες του στὴν ἀρχαία Κυπριακὴ γραμματεία βλ. ΑΚυΓ33 23 Τ2· καὶ 25 F42, F52, F53, κ.ἀ. (μὲ τὰ σχετικὰ σχόλ.).

  1. Ελληνική Μυθολογία, , Αθήνα , (1986)
  2. Ἕλληνες Θεοί καί Ἥρωες στήν Ἀρχαία Κύπρο, , Αθήνα, (1998)
  3. Ἀρχαία Κυπριακὴ Γραμματεία: τόμ. 3. Πεζογραφία, , Volume τόμ. 3, Λευκωσία, (2002)