- Ελληνικά
- English
Ὁ ΑΣΚΛΗΠΙΑΔΗΣ Ο ΚΥΠΡΙΟΣ κατὰ τὴ μαρτυρία τοῦ Πορφύριου καὶ τοῦ Ἱερώνυμου (16 F1a-b), στὸ Περὶ Κύπρου καὶ Φοινίκης ἔργο του μιλοῦσε γιὰ τὴν καθιέρωση τῆς σαρκοφαγίας στὴν Κύπρο ἐπὶ Πυγμαλίωνος (καὶ γιὰ ἄλλα σχετικὰ προφανῶς). Ἂν ἡ εὔλογη ὑπόθεση ὅτι ὁ Νεάνθης ὁ Κυζικηνός (3ος αἰ. π.Χ.) ἀποτελεῖ πηγὴ τοῦ Πορφύριου γιὰ τὸν Ἀσκληπιάδη ἰσχύει ὄντως, ὁδηγούμαστε στοὺς χρόνους τοῦ Ἀρίστου τοῦ Σαλαμινίου. Σὲ κάθε περίπτωση τὸ τοῦ Ἀρριανοῦ Ἄριστος δὲ καὶ Ἀσκληπιάδης τῶν τὰ Ἀλεξάνδρου ἀναγραψάντων καὶ Ῥωμαίους λέγουσι ὅτι ἐπρέσβευσαν (F2=14 F2.12-14) –μαζὶ μὲ ἄλλα συναφῆ δεδομένα, ὅπως εἶναι ἡ σχεδὸν βέβαιη ταύτιση τοῦ ἐδῶ Ἀρίστου μὲ τὸν Ἄριστον τὸν Σαλαμίνιον ποὺ γράφει γιὰ τὸν Κύρου τάφον κατὰ τὸν Στράβωνα (14 F1)– ὁδηγεῖ στὴν πιθανὴ ταύτιση τοῦ ἐδῶ Ἀσκληπιάδη (F2) μὲ τὸν Ἀσκληπιάδην τὸν Κύπριον· νά 'ναι ἐν μέρει μόνο σύγχρονος –καὶ σχετικὰ νεώτερος– τοῦ Ἄριστου εἶναι μιὰ εὔλογη ὑπόθεση1.