T= Testimonium F= Fragmentum E= Επιγραφή / Inscription
Φασὶ δὲ καὶ πρῶτον [Ζήνωνα] καθῆκον ὠνομακέναι καὶ λόγον περὶ
αὐτοῦ πεποιηκέναι ↓.
Λένε ἐπίσης ὅτι ὁ Ζήνων πρῶτος τὸ ἔχει ὀνομάσει καθῆκον καὶ ἔχει
γράψει λόγο γι' αὐτό.
ἀπ. 233 καὶ 233α:Ὁ Ζήνων ἔγραψε βιβλίο «Περὶ τοῦ καθήκοντος» (Διογ. Λαέρτ. 7. 4). Πρῶτος ὁ Ζήνων καθιέρωσε τὸν ὅρο «καθῆκον» στὴ στωικὴ φιλοσοφία. Καθῆκον εἶναι κατὰ τὸν Ζήνωνα μιὰ πράξη, ἡ ἐκτέλεση τῆς ὁποίας παρέχει μιὰν εὔλογη δικαιολογία, γιατὶ εἶναι κάτι σύμφωνο μὲ τὴ φύση. Γι' αὐτὸ καὶ τὰ καθήκοντα δὲν περιορίζονται μόνο στὸν ἄνθρωπο ἀλλὰ ἐπεκτείνονται καὶ στὰ φυτὰ καὶ τὰ ζῶα. Τὸ καθῆκον μὲ τὴ σημασία ποὺ τοῦ ἀπέδωσε ὁ Ζήνων δὲν ἔχει ἑπομένως ἠθικὴ χροιὰ καὶ γι' αὐτὸ εἶναι διαφορετικὸ ἀπὸ τὸ κατόρθωμα, ποὺ εἶναι ἡ πράξη τοῦ ἐνάρετου, αὐτοῦ ποὺ διέπεται ἀπὸ τὴ διάθεση τοῦ ἀγαθοῦ.
ἀπ. 233 καὶ 233α:
Ὁ Ζήνων ἔγραψε βιβλίο «Περὶ τοῦ καθήκοντος» (Διογ. Λαέρτ. 7. 4). Πρῶτος ὁ Ζήνων καθιέρωσε τὸν ὅρο «καθῆκον» στὴ στωικὴ φιλοσοφία. Καθῆκον εἶναι κατὰ τὸν Ζήνωνα μιὰ πράξη, ἡ ἐκτέλεση τῆς ὁποίας παρέχει μιὰν εὔλογη δικαιολογία, γιατὶ εἶναι κάτι σύμφωνο μὲ τὴ φύση. Γι' αὐτὸ καὶ τὰ καθήκοντα δὲν περιορίζονται μόνο στὸν ἄνθρωπο ἀλλὰ ἐπεκτείνονται καὶ στὰ φυτὰ καὶ τὰ ζῶα. Τὸ καθῆκον μὲ τὴ σημασία ποὺ τοῦ ἀπέδωσε ὁ Ζήνων δὲν ἔχει ἑπομένως ἠθικὴ χροιὰ καὶ γι' αὐτὸ εἶναι διαφορετικὸ ἀπὸ τὸ κατόρθωμα, ποὺ εἶναι ἡ πράξη τοῦ ἐνάρετου, αὐτοῦ ποὺ διέπεται ἀπὸ τὴ διάθεση τοῦ ἀγαθοῦ.