You are here

214

Please add a search word

T= Testimonium  F= Fragmentum  E=  Επιγραφή / Inscription

Plutarchus, Moralia 1069F (De comm. not. 23.1):
Πλούταρχος, Ἠθικὰ 1069F (Περὶ κοινῶν ἐννοιῶν 23.1):

Δὲν ἀκολούθησε καὶ ὁ Ζήνων αὐτοὺς (τοὺς Περιπατητικούς), ποὺ ὑπο-

θέτουν ὅτι στοιχεῖα τῆς εὐδαιμονίας εἶναι ἡ φύση καὶ ὅ,τι εἶναι σύμφωνο

μὲ τὴ φύση;

Σχόλια: 

ἀπ. 214:
Τὸ ἐρώτημα, ὅπως τίθεται, πρέπει νὰ ἀπαντηθεῖ ἀρνητικά. Ὁ Ζήνων, ὅπως εἴδαμε, μπορεῖ νὰ εἶχε κάποια σχέση μὲ τὴν περιπατητικὴ παράδοση περὶ οἰκειώσεως (τὴν ἐπιρροὴ τῆς ὁποίας ὑποστηρίζουν οἱ von Arnim, «Arius Didymus Abriss»1, καὶ Dirlmeier «Die Oikeiosis - Lehre Theophrasts»2, Philologus Supp. band 30 (1937), 1-100, ἐν τούτοις ἡ διατύπωση τῆς οἰκειώσεως καὶ τοῦ «ὁμολογουμένως» κατὰ φύσιν ζῆν διακρίνεται σαφῶς ἀπὸ τὴν περιπατητικὴ μὲ τὴ διαφοροποίηση, ποὺ ὁ Ζήνων εἰσάγει στὴν ἔννοια τοῦ κατὰ φύσιν: (πρῶτα κατὰ φύσιν, κατὰ φύσιν ἐνδιάμεσα, καὶ τὰ κατ' ἐξοχὴν κατὰ φύσιν, ποὺ εἶναι ὁ λόγος).

  1. von Arnim, H. (1926), Arius' Didymus Abriss der peripatetischen Ethik, SBWien,204.3
  2. Dirlmeier, F. (1937), Die Oikeiosis-Lehre Theophrasts, Philologus Supplement 30.1: