T= Testimonium F= Fragmentum E= Επιγραφή / Inscription
Οὐχὶ καὶ Ζήνων τούτοις [τοῖς Περιπατητικοῖς] ἠκολούθησεν ὑποτιθεμέ-
νοις στοιχεῖα τῆς εὐδαιμονίας τὴν φύσιν καὶ τὸ κατὰ φύσιν ↓;
Δὲν ἀκολούθησε καὶ ὁ Ζήνων αὐτοὺς (τοὺς Περιπατητικούς), ποὺ ὑπο-
θέτουν ὅτι στοιχεῖα τῆς εὐδαιμονίας εἶναι ἡ φύση καὶ ὅ,τι εἶναι σύμφωνο
μὲ τὴ φύση;
ἀπ. 214:Τὸ ἐρώτημα, ὅπως τίθεται, πρέπει νὰ ἀπαντηθεῖ ἀρνητικά. Ὁ Ζήνων, ὅπως εἴδαμε, μπορεῖ νὰ εἶχε κάποια σχέση μὲ τὴν περιπατητικὴ παράδοση περὶ οἰκειώσεως (τὴν ἐπιρροὴ τῆς ὁποίας ὑποστηρίζουν οἱ von Arnim, «Arius Didymus Abriss»1, καὶ Dirlmeier «Die Oikeiosis - Lehre Theophrasts»2, Philologus Supp. band 30 (1937), 1-100, ἐν τούτοις ἡ διατύπωση τῆς οἰκειώσεως καὶ τοῦ «ὁμολογουμένως» κατὰ φύσιν ζῆν διακρίνεται σαφῶς ἀπὸ τὴν περιπατητικὴ μὲ τὴ διαφοροποίηση, ποὺ ὁ Ζήνων εἰσάγει στὴν ἔννοια τοῦ κατὰ φύσιν: (πρῶτα κατὰ φύσιν, κατὰ φύσιν ἐνδιάμεσα, καὶ τὰ κατ' ἐξοχὴν κατὰ φύσιν, ποὺ εἶναι ὁ λόγος).
ἀπ. 214:
Τὸ ἐρώτημα, ὅπως τίθεται, πρέπει νὰ ἀπαντηθεῖ ἀρνητικά. Ὁ Ζήνων, ὅπως εἴδαμε, μπορεῖ νὰ εἶχε κάποια σχέση μὲ τὴν περιπατητικὴ παράδοση περὶ οἰκειώσεως (τὴν ἐπιρροὴ τῆς ὁποίας ὑποστηρίζουν οἱ von Arnim, «Arius Didymus Abriss»1, καὶ Dirlmeier «Die Oikeiosis - Lehre Theophrasts»2, Philologus Supp. band 30 (1937), 1-100, ἐν τούτοις ἡ διατύπωση τῆς οἰκειώσεως καὶ τοῦ «ὁμολογουμένως» κατὰ φύσιν ζῆν διακρίνεται σαφῶς ἀπὸ τὴν περιπατητικὴ μὲ τὴ διαφοροποίηση, ποὺ ὁ Ζήνων εἰσάγει στὴν ἔννοια τοῦ κατὰ φύσιν: (πρῶτα κατὰ φύσιν, κατὰ φύσιν ἐνδιάμεσα, καὶ τὰ κατ' ἐξοχὴν κατὰ φύσιν, ποὺ εἶναι ὁ λόγος).