T= Testimonium F= Fragmentum E= Επιγραφή / Inscription
Τὴν δὲ εὐδαιμονίαν ὁ Ζήνων ὡρίσατο τὸν τρόπον τοῦτον· «εὐδαιμονία δ'
ἐστὶν εὔροια βίου ↓».
Τὴν δὲ εὐδαιμονία ὁ Ζήνων τὴν ὅρισε μὲ τὸν ἑξῆς τρόπο· «εὐδαιμονία
εἶναι ἡ καλὴ ροὴ τῆς ζωῆς».
ἀπ. 212δ, 213:εὔροια βίου: Ἡ εὐδαιμονία μεταφορικὰ χαρακτηρίζεται καλὴ (εὖ) ροὴ τῆς ζωῆς, γιατὶ εἶναι σὲ συμφωνία μὲ τὴ φύση, ἐναρμονισμένη μὲ τὸν λόγο της. Ἀντίθετα, ὅποιος τοποθετεῖται ἐνάντια στὴ φύση καὶ ἐκτρέπεται ἀπὸ τὴν ἀρετή, βρίσκεται σὲ μιὰ κατάσταση ἀναταραχῆς καὶ σύγκρουσης μὲ τὸν ἑαυτό του καὶ μὲ τὰ πράγματα. Γιατί, σύμφωνα μὲ τὸν Ζήνωνα, ὅποιοι ζοῦν σὲ διαμάχη μὲ τὸν ἑαυτό τους εἶναι δυστυχισμένοι, Στοβ. Ἐκλ. 2. 7, 6α. Ἡ εἰκόνα τῆς «εὔροιας» δείχνει αὐτὴ τὴν ὁμαλή, γαλήνια ροὴ τῆς συνείδησης, τοῦ ἐσωτερικοῦ ἤθους, ποὺ γίνεται ἀπρόσκοπτα σὲ μιὰ βαθύτερη ἁρμονία μὲ τὸν κοινὸ λόγο (διάθεσις ὁμολογουμένη). Ἡ «εὔροια» ἐκφράζει κάτι ἀνάλογο μὲ τὴ γαλήνη, μὲ τὴ διαφορὰ ὅτι ἐμπεριέχει τὴν κίνηση ὡς μιὰ διαπόρευση τοῦ βίου. Τὸ ἐπικούρειο ἀντίστοιχο στὴν «εὔροια» εἶναι ἡ ἀταραξία ἢ ἀοχλησία.
ἀπ. 212δ, 213:
εὔροια βίου: Ἡ εὐδαιμονία μεταφορικὰ χαρακτηρίζεται καλὴ (εὖ) ροὴ τῆς ζωῆς, γιατὶ εἶναι σὲ συμφωνία μὲ τὴ φύση, ἐναρμονισμένη μὲ τὸν λόγο της. Ἀντίθετα, ὅποιος τοποθετεῖται ἐνάντια στὴ φύση καὶ ἐκτρέπεται ἀπὸ τὴν ἀρετή, βρίσκεται σὲ μιὰ κατάσταση ἀναταραχῆς καὶ σύγκρουσης μὲ τὸν ἑαυτό του καὶ μὲ τὰ πράγματα. Γιατί, σύμφωνα μὲ τὸν Ζήνωνα, ὅποιοι ζοῦν σὲ διαμάχη μὲ τὸν ἑαυτό τους εἶναι δυστυχισμένοι, Στοβ. Ἐκλ. 2. 7, 6α. Ἡ εἰκόνα τῆς «εὔροιας» δείχνει αὐτὴ τὴν ὁμαλή, γαλήνια ροὴ τῆς συνείδησης, τοῦ ἐσωτερικοῦ ἤθους, ποὺ γίνεται ἀπρόσκοπτα σὲ μιὰ βαθύτερη ἁρμονία μὲ τὸν κοινὸ λόγο (διάθεσις ὁμολογουμένη). Ἡ «εὔροια» ἐκφράζει κάτι ἀνάλογο μὲ τὴ γαλήνη, μὲ τὴ διαφορὰ ὅτι ἐμπεριέχει τὴν κίνηση ὡς μιὰ διαπόρευση τοῦ βίου. Τὸ ἐπικούρειο ἀντίστοιχο στὴν «εὔροια» εἶναι ἡ ἀταραξία ἢ ἀοχλησία.